ماشین آلات و مواد اولیه صنایع غذایی

تامین ماشین آلات و مواد اولیه صنایع غذایی

ماشین آلات و مواد اولیه صنایع غذایی

تامین ماشین آلات و مواد اولیه صنایع غذایی

تولید محصولات کم نمک (سدیم کاهش یافته)


مصرف نمک طعام NaCl یکی از عوامل تعیین کننده در سلامت و طول عمر انسان به حساب می آید.سازمان بهداشت جهانی مصرف کمتر از 5 گرم نمک و 2 گرم سدیم در روز را پیشنهاد می دهد و پر واضح است که این توصیه با بسیاری از رژیم ها یا بهتر بگوییم تغذیه روزمره مردم سازگاری ندارد.

به شما تولید کننده محترم پیشنهاد می کنم چنانچه تولید کننده مواد غذایی حاوی نمک بالا مثل انواع اسنک ها ، پنیر و .... هستید ، با تکیه بر روش های علمی و مواد اولیه سالم اقدام به تولید محصولات کم نمک و کم سدیم بنمایید به شکلی که مصرف کننده با همان طعم قبلی محصولی سالم تر را مصرف نمایید . با این روش بسیاری از افراد مسن ، مبتلایان به فشار خون و بیماران کلیوی و تمام افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند از مصرف کنندگان و مشتریان جدید شما خواهند بود.

یک اقدام بهداشتی با رویکرد افزایش سلامت عمومی و بار تبلیغاتی مثبت نتیجه کار شما خواهد بود .

برای آگاهی از چگونگی کار و اجرای این پروژه بر روی محصولات صنعتی و سنتی خود ، با من تماس بگیرید. 

injection و tumbling در فراوری گوشت سفید و قرمز

گروهی از دوستان در مورد اینجکشن و تامبلینگ گوشت سوالاتی داشتند که با توجه به تجارب شخصی خودم در کارگاه علمی  سال 2012 در کشور اسپانیا در پایلوت شرکت Ceamsa ، مختصر توضیحی می دهم.

همواره در فرایند هایی مانند کباب کردن قطعات گوشت یا مرغ ، مشکل اصلی ، از دست رفتن آب و خشکی بافت پس از اتمام کار است به نحوی که علاوه بر کاهش وزن ، چروکیدگی و سفتی بافت را به دنبال خواهد داشت.

در قطعات بزرگ گوشت قرمز و یا لاشه کامل مرغ می توان با تزریق محلول هیدروکلوئیدهایی مثل کاراگینان و .... به همراه عصاره ادویه های مختلف ، 20 تا 25 در صد افزایش وزن ایجاد کرد و به این ترتیب پس از کباب کردن محصول 15 تا 20 درصد وزن بیشتر ، بافت نرمتر و طعم بهتر خواهیم داشت.

اگر هدف از این کار قطعات کوچک گوشت سفید یا قرمز باشد بهتر است از دستگاه تامبلر استفاده شود . در این دستگاه که در ظاهر از یک مخزن استوانه ای شکل تشکیل شده است قطعات گوشت در محلول بالا قرار گرفته و دستگاه با حرکاتی شبیه ماشین رختشویی مواد را به حرکت درمی آورد. در این دستگاه با کمک خلاء و چرخش با تعداد دور مشخص در زاویه مناسب نسبت به خط افق ، پس از طی زمان کافی ( حدودا 45 دقیقه ) مواد به داخل بافت گوشت نفوذ می کنند.

در  دو تصویر زیر به ترتیب دستگاه اینجکتور را در حال تزریق به لاشه های مرغ در شکل بالا و نمای کامل دستگاه تامبلر را در شکل پایین می بینیم.

تحلیل وضعیت تنوع فراوردههای گوشتی

اگر قصد شروع به فعالیت در صنایع فراورده های گوشتی را دارید ، خلاصه گزارش تحلیلی که در سال 91 تهیه کرده ام ،قطعا برای شما راه گشا خواهد بود . در این گزارش اطلاعاتی راجع به طبقه بندی فراورده های گوشتی در ایران و جهان ، آمار تولید در سالهای گذشته ، استاندارد مواد اولیه و افزودنی های مجاز برابر استاندارد ملی ایران ISIRI و ..... به دست خواهبد آورد.


برای دریافت فایل اینجا را کلیک کنید